מהו מטבע ביטקויין?

כריית ביטקוין

בשנים האחרונות לא מעט אנשים שומעים את המושג "ביטקוין", אך אינם יודעים במה מדובר. מי שירצה להעמיק בנושא יבין כי משדובר במטבעות מבוזרים אשר נועדו לספק מערכת תשלומים דרך האינטרנט, תוך שמדובר בתוכנה המפיקה מטבעות וירטואלים שלא באמת מוטבעים, אלה קיימים ברשת. למעשה מדובר במטבעות וירטואליים שמאפשרים העברת כספים ותשלומים בצורה נוחה יותר. 

מהן מטבעות ביטקוין

מטבעות אלה אינן שייכות או מונפקות על ידי בנקים, ואינן מנוהלות על ידי גוף ממשלתי או בנק מסחרי. למעשה, עד לימים אלה, לא נמצאה אף מדינה שמנפקת מטבעות כאלה או בנק שמכיל מטבעות ביטקוין. הנפקת המטבעות נעשית באמצעות רשתות תקשורת של עמית לעמית, בעוד שבאמצעות קריפטוגרפיה, מופקות המטבעות, תוך תהליכי כרייה אשר מספק שימוש במטבע באופן פיזי ולא רק באופן וירטואלי. זאת כנראה רק בעתיד. 

איך אפשר להשתמש במטבעות? 

מטבעות הביטקוין, משמשות רבים ומאפשרות מספר והנפקה באמצעות תוכנה שידועה בשם 'ארנק', המאפשרת תשלומים באמצעות יומן מבוזר. בכך אפשר להעביר מטבעות מארנק אחד לארנק אחר. 

חשוב לדעת כי על פי חוקי הכלכלה והגדרות של המדע, מטבעות אלה אינן מקובלות באופן חוקי בכלל המדינות בעולם, בעוד שהן אינן מוכרות על ידי משרדי המדע והכלכלה. עם זאת תהליך של תשלום במטבעות אלה – יכול להיות חוקי בין חברות ולאפשר שיטה שבה משלמת חברה אחת לשנייה באמצעות מטבעות, על שירותים כאלה ואחרים. בכך נוצרת מיני כלכלה בין ארגונים וחברות שיכולה להיות נוחה יותר בשל בעלי עסקים וחברות ונטולת מיסי רכישה, מע"מ ומיסים כבדים שנלקחים מבעלי העסקים על ידי רשויות ממשלתיות. 

מטבעות וירטואלים – מה הפוטנציאל

חשוב לדעת כי למרות ששימוש במטבעות וירטואליים אינו תמיד חוקי או מקובל, הפוטנציאל של המטבעות אדיר! לכן רבים בוחרים להקדים ולרכוש מטבעות כאלה שעם הזמן (כך מאמינים הכלכלנים) יהיו אמצעי תשלום מקובל ובעל ערך. השימוש במטבעות מספק תשלום נוח עבור בעלי עסקים וחברות והשקעה בעלת ערך אדיר. התנודתיות הגבוהה של המטבע מספקת שימוש קל יותר – לעיתים ללא מעקב של הרשויות – ובכך יוצרת עבור רבים חברות ובעלי עסקים – שיטת תשלום נוחה יותר. 

אולי יעניין אותך עוד מידע בנושא כריית ביטקוין

Default
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות לגבי שליחת הגרלה דרך האינטרנט: יתרונות וחסרונות
האם אי פעם שקלת לשלוח כרטיסי לוטו דרך האינטרנט אבל לא היית בטוח לגבי היתרונות והחסרונות? הרשו לי...
קרא עוד »
פבר 13, 2024
סליקה באינטרנט לעסקים – מה העתיד צופן
על מנת לאפשר לבצע קניות באינטרנט בצורה יעילה בעתיד, עסקים יצטרכו להישאר בכושר הסתגלות ולאמץ...
קרא עוד »
ספט 28, 2023
מערכת פריוריטי – כל מה שצריך לדעת
ניהול נכון של משאבים בארגון הוא  סוד ההצלחה. ככל שמנהלים טוב ונכון יותר את הארגון, כך ניתן להשיג...
קרא עוד »
ספט 12, 2021